Saturday, May 16, 2015

Bengkel Bijak Belajar : Buku Grammer Terbaikkk



MADU TIGA kini Kembali!
Terhad 40 sets sahaja!
=================
Pakej Buku Grammar BI TERBAEEEKK MADU TIGA yang hanya boleh diperolehi daripada HT Amir kini KEMBALI. Dengan penerangan lengkap tentang kegunaan setiap buku dalam Set Madu Tiga.
Pakej JIMAT.
A = MBBI = Mudahnya Belajar BI = RM39 + Poslaju RM9.50 = RM48.50
B = EIM = English Itu Mudah = RM20 + Poslaju RM6.30 = RM26.30
C = PEUIA = Practical English Usage Intro A = RM6 + Poslaju RM6.30 = RM12.30
Harga Set (dah termasuk harga Pos)
=================
Beli asing2 = RM87.10 Sem (RM101.10 S/S)
Beli satu set = RM75 Sem (RM85 S/S)
Apakah PERBEZAAN antara MBBI, EIM &
PEUIA?
===================================
.
RM75 = MBBI + EIM + PEUIA
.
Bagi saya yang telah menggunakan ketiga-tiga buku tersebut untuk mengajar murid2 lemah BI, saya berpendapat ...
.
MBBI sesuai untuk pelajar Tahun 1 ke atas. Maknanya even orang dewasa pun boleh guna. Saya sendiri pun banyak belajar daripada MBBI ni. Ini kerana MBBI ada nota ringkas dalam BM diikuti dengan latihan yang FOKUS pada nota tadi. Latihan ini amat penting untuk check pemahaman pelajar tentang apa yang telah dibaca. MBBI dibahagikan kepada Grammar (Unit 1 - 13) dan Vocab (Unit 14-32). Nota Grammar itu amat padat dan menarik, jadi mudah difahami. Section ttg Vocab pula amat berguna untuk membuat ayat' terutamanya bila pelajar tiada idea apa nak ditulis dalam SVO mereka.
.
EIM pula, pada pendapat saya, lebih sesuai untuk umur 10 tahun ke atas. Ini kerana buku ini hanya ada NOTA sahaja. Tiada latihan. Tetapi notanya lebih panjang dan komprehensif daripada MBBI. Jadi pelajar yang lebih matang akan lebih sesuai dgn buku ini, terutamanya pelajar dewasa. Gambar tentang prepositions dan tense PALING berguna bagi saya. Oh ya, Kamus Tenses yang kecil dan comel itu juga AMAT BERGUNA dan sesuai untuk di bawa kemana-mana. Pelajar perempuan suka kamus kecil ini.
.
PEUIA pula ialah buku latihan khas untuk tuition BI yang berasal dari luar negara. Buku ini telah berada dalam pasaran sejak berpuluh tahun dan telah terjual sebanyak lebih 2 juta buah seluruh dunia. Ada 7 buku dalam siri PEU. PEUIA ini sesuai untuk Tahun 3 ke atas. Tapi jika pelajar menengah atau dewasa lemah BInya, saya rekomen untuk mulakan dengan buku ini juga. Buku ini ada nota ringkas dan latihan topikal, sama seperti MBBI juga.
.
Pendeknya semua buku ini lebih kepada untuk membina pemahaman ASAS tentang Grammar BI. Jika ada pembeli yang inginkan sesuatu yang intermediate dan advanced, kami ada pelbagai tajuk yang sesuai.
.
Jika berminat, segera PM "Nak MADU TIGA" ke Whatsapp di 018-227 6438.
SEGERA!!! Hanya ada 40 sets sahaja.
Tak menarik? Saya UP lagi offer ni. Untuk 20 pembeli terawal, saya bagi DISKAUN RM5 lagi!
Rebut Tawaran Diskaun ini!!
PM "Nak MADU TIGA" ke Whatsapp di 018-227 6438.
Signed,
Home Tutor Amir
03 Mei 2015

Bengkel Bijak Belajar's photo.

Top of Form
Bottom of Form

No comments:

Post a Comment